|
|
|
|
Stare Forum Rzeczypospolitej Eskwilińskiej
nowa strona i forum: www.eskwilinia.tnb.pl |
|
|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Aureliusz Łuczak
Administracja państwowa
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 1355
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Łódź
|
Wysłany:
Pon 9:56, 31 Sie 2009 |
|
Prezydent Rzeczypospolitej Eskwilińskiej pan Aureliusz Łuczak zwraca się z uprzejmą prośbą do Pana Marcina Wilczyńskiego Ministra Spraw Wewnętrznych o przygotowanie kompleksowej informacji na temat naszego kraju. Informacja ta powinna zawierać wiadomości dotyczące:
1. Infrastruktury cywilnej - stan dróg, lotniska, portu, linii kolejowych, rurociągów, linii energetycznych
2. Infrastruktury wojskowej - ilość i rodzaj posiadanego sprzętu, rozmieszenie i przeznaczenie baz wojskowych oraz poligonów
3. Skarbu Państwa - jakie budynki są własnością państwa, w jakich firmach Skarb Państwa ma udziały bądź, których jest właścicielem.
Prezydent oczekuje, że informacja będzie gotowa do dnia 11 września br. |
Ostatnio zmieniony przez Aureliusz Łuczak dnia Pon 11:37, 31 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Adam de Sigmund
Najwyższe władze państwowe
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 806
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Łódź
|
Wysłany:
Pon 20:52, 31 Sie 2009 |
|
Większość wymienionych prośb o informacje (Linie eneregentyczne, linie kolejowe, drogi, lotniska, rodzaj sprzętu wojskowego, zakłądy produkcyjne państwowe) są poza kompetencjami ministra spraw wewnętrznych, a nakładają się na obowiązki i tren działań ministra gospodarki i premiera |
|
|
|
|
Aureliusz Łuczak
Administracja państwowa
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 1355
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Łódź
|
Wysłany:
Wto 8:09, 01 Wrz 2009 |
|
Właśnie. Byłbym bardzo wdzięczny Panu Premierowi za wydanie rozporządzenia, w którym podzieliłby kompetencje ministrów. Ja w Dyskusjach, chyba na 5 stronie podałem pewna propozycję. |
|
|
|
|
Marcin Wilczyński
Administracja państwowa
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 2051
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany:
Wto 11:19, 01 Wrz 2009 |
|
Moim zdaniem infrastruktura i wojsko należą do kompetencji MSW i jedynie spółki państwowe nie, a i to z wyjątkami. Np. Poczta Eskwilińska. |
|
|
|
|
Aureliusz Łuczak
Administracja państwowa
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 1355
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Łódź
|
Wysłany:
Wto 11:42, 01 Wrz 2009 |
|
|
|
|
Marcin Wilczyński
Administracja państwowa
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 2051
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany:
Wto 12:15, 01 Wrz 2009 |
|
RAPORT SPECJALNY NA TEMAT PAŃSTWA
I. Stan infrastruktury drogowej
użyte oznaczenia stanu drogi:
1 - fatalny
2 - słaby
3 - zadowalający
4 - dobry
5 - znakomity
1. Droga ekspresowa S1 (Eskwilingrad - Łodzia)
Droga dwujezdniowa, długości 10km, 5
2. Droga ekspresowa S2 (Janowo - Port Eagle)
Droga dwujezdniowa
a) odcinek Janowo - Limba
długośc 6km,
w tym 2km - stan 2, 3km - stan 3, 1km - stan 4
b) odcinek Limba - Eskwilingrad
długośc 6km, stan 4
c) odcinek Eskwilingrad - Griffion
długośc 22km,
w tym 15km - stan 4, 7km - stan 5
d) odcinek Griffion - Port Eagle
długośc 15km, stan 5
3. Droga główna R1 (Grodno - Lojang)
Droga jednojezdniowa
a) odcinek Grodno - Łodzia
długośc 9km,
w tym 3km - stan 3, 5km - stan 4
b) odcinek droga S1 - Lojang
długośc 16km,
w tym 4km - stan 3, 9km - stan 4, 2km - stan 5
4. Droga główna R2 (Jeziorno - Derby)
droga jednojezdniowa
a) odcinek Jeziorno - Griffion
długośc 10km, stan 4
b) odcinek Griffion - Derby
długośc 7 km, stan 4
5. Droga główna R3 (Grodno - Port Eagle)
droga jednojezdniowa
a) odcinek Grodno - Łodzia
pokrywa się z analogicznym odcinkiem drogi głównej R1
b) odcinek Łodzia - Jeziorno
długośc 17km,
w tym 10km - stan 3, 7km - stan 4
c) odcinek Jeziorno - Port Eagle
długośc 12km,
w tym 4km - stan 3, 8km - stan 4
6. Droga główna R4 (Lojang - Gryffino)
droga jednojezdniowa
a) odcinek Lojang - Lutosławiec
długośc 8km,
w tym 5km - stan 2, 3km - stan 3
b) odcinek Lutosławiec - Gryffino
długośc 9km,
w tym 4km - stan 3, 5km - stan 4
7. Drogi pozostałe
Drogi te leża w gestii samorządów. Większośc nich, szczególnie w miastach, jest wyasfaltowana, w stanie dobrym. Na prowincji zdarzają sie dośc licznie drogi gruntowe o zróżnicowanym stanie utrzymania.
8. Posumowanie
Łączna długośc dróg ekspresowych i głównych: 147km
W tym
stan 1 - 0km
stan 2 - 7km
stan 3 - 31km
stan 4 - 73km
stan 5 - 34km
[gdzieś w obliczeniach uciekły mi dwa kilometry, później poprawię]
Ogólny stan dróg na wyspie jest dobry. Stosunkowo najgorzej utrzymane są trasy na terenach górskich (S2 Janowo - Limba) oraz trasy peryferyjne (R4 Lojang - Lutosławiec).
II. Stan infrastruktury kolejowej
użyte oznaczenia stanu trasy są identyczne jak wyżej
1. Linia Grodno - Eskwilingrad
długośc 14km
w tym: 4km - stan 1, 10km - stan 2
Stan techniczny tej linii kolejowej wynika z nadmiernej eksploatacji, wywołanej brakiem bezpośredniego połączenia drogowego między stolicą i Grodnem.
2. Linia Eskwilingrad - Łodzia
długośc 11km, stan 4
3. Linia Łodzia - Griffion
długośc 16km, stan 4
4. Linia Griffion - Port Eagle
długośc 14km, stan 4
Łączna długośc linii kolejowych - 55km
III. Stan infrastruktury portowej i lotniczej
1. Porty
Port w Łodzi: jest to port sredniej wielkości o wystarczających, jak na potrzeby wyspy, możliwościach przeładunkowych. Urządzenia techniczne nie są najnowsze ani specjalnie dobrze utrzymane, ale brak tu większych zaniedbań.
Port w Port Eagle: baza wojskowa, wyłączona spod użytku cywilnego. Znajduje się tu stocznia państwowa pracująca tak na potrzeby wojska jak i na zlecenia prywatne-cywilne.
Pozostałe porty (Lojang, Grodno, Derby): porty rybackie, o niewielkim znaczeniu.
2. Lotniska
Lotnisko w Eskwilingradzie: prawdziwa duma wyspy, piękny pas startowy oraz nowoczesny terminal, wszystko jak należy.
Lotnisko w Griffionie: lotnisko wojskowe, nie najgorsze.
IV. Siły zbrojne
1. Wojska lądowe
a) Organizacja
Zgrupowane są w jeden pułk dzielący się na trzy bataliony i trzy podbataliony specjalne.
Sztab pułku - 100 ludzi
Każdy batalion liczy po 800 ludzi i jest zaopatrzony w 4 działa lekkie kal. 75mm i 1 armato-haubicę kal. 105mm, zgrupowane w działon artyleryjski, oraz 1 transporter opancerzony.
Podbatalion specjalny saperów liczy 200 ludzi i ma na wyposażeniu trzy transportery opancerzone.
Podbatalion specjalny łączności - 100 ludzi
Podbatalion specjalny zaopatrzenia - 300 ludzi, 35 ciężarówek.
ok. 700 pracowników cywilnych.
Pozostały sprzęt: ok. 80 ciężarówek i pojazdów osobowych.
Razem ok. 3000 żołnierzy
b) Bazy i poligony
Baza Sił Lądowych w Eskwilingradzie mieści sztab, 1 i 2 Batalion SL oraz podbataliony saperski i zaopatrzenia. Pozostałe wojska (tj. 3 Batalion SL i podbatalion łączności) stacjonują w bazie SL pod Griffionem.
W G. Wimińskich znajduje się poligon o powierzchni ok. 6km kw., a wokół Port Eagle i J. Jeziorsko istnieje kompleks polignowy o pow. 16km kw.
2. Marynatka wojenna
ok. 900 marynarzy
fregata
rakietowa kanonierka
3 trałowce
1 stary okręt podwodny
Baza w Port Eagle.
3. Siły powietrzne
26 pilotów
lekki myśliwiec (rok prod. 1987)
2 dwupłatowce
awionetka szkolna (rok prod. 1999)
helikopter transportowy (rok prod. 2001)
Baza w Griffionie.
V. Majątek Skarbu Państwa
Spółki Skarbu Państwa
istniejące:
Stocznia Port Eagle
Ferraro sp. z o.o. (stalownia w Griffionie)
do stworzenia:
Poczta Eskwilińska
Infrastruktura i Telekomunikacja Eskwilińska (jej częścią będzie Elektrownia Janowo)
na razie nic innego mi nie przychodzi na myśl
W posiadaniu SP są liczne budynki znajdujące się w miastach-stolicach gmin, pozostałośc po rządzie kolonialnym oraz większośc budowli zabytkowych na wyspie (zamki, pałacyki).
To chyba wszystko. Co na to Pan Prezydent i Pan Przewodniczący? |
Ostatnio zmieniony przez Marcin Wilczyński dnia Wto 13:13, 01 Wrz 2009, w całości zmieniany 3 razy
|
|
|
|
Aureliusz Łuczak
Administracja państwowa
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 1355
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Łódź
|
Wysłany:
Wto 19:47, 01 Wrz 2009 |
|
A jak odbywa się transport wody, energii i gazu. Skąd je mamy? |
|
|
|
|
Marcin Wilczyński
Administracja państwowa
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 2051
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany:
Wto 20:59, 01 Wrz 2009 |
|
Nie mamy żadnej mapy takich linii. Jak już ustalono elektrownia znajduje się w Janowie więc główne przewody wysokiego napięcia biegną przez Limbę do stolicy i dalej na północ. Myślałem, że wodę będziemy brac ze studni głębinowych lub rzek, bo innych źródeł słodkiej wody raczej nie mamy (Jeziorsko jest przecież słone). Wynikałaby stąd raczej decentralizacja podaży wody pitnej. Gaz może byc sprowadzany przez Łodzię. |
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group :: FI Theme
Wszystkie czasy w strefie GMT
|